Publicidad:
La Coctelera

Pàgina de Martí Rosselló

A BAIX A LA DRETA HI HA ELS "ARCHIVOS" DELS MESOS ANTERIORS. I RES, CONTINUO TAN EMPRENYAT AMB EL MÓN COM EL PRIMER DIA.

16 Enero 2008

UN ESTUDI QÜESTIONA ELS BENEFICIS DE LA VITAMINA "C" DAVANT DELS ENCOSTIPATS I TOT AIXÒ.

Una sospita més en la perenne sospita per la realitat. Les taronges. I no semblaven especialment fiables i sòlides, d'un color indiscutibles?

Doncs com haurem d'interpretar el món de la política si fins i tot les taronges estan sota sospita?

.

ROCÍO ROS Font: Agències

Tothom sap, fins i tot els més petits de la casa, que el millor remei per prevenir un refredat és prendre molta vitamina C (bevent un suc de taronja diari, per exemple). Doncs bé, segons un estudi internacional, aquesta és una creença falsa que no té cap fonament científic. La investigació assegura que els beneficis d’aquesta vitamina són gairebé nuls per evitar els refredats comuns i que, com a molt, poden reduir-ne una mica la durada.

L’estudi, elaborat per científics de la Universitat Nacional Australiana i la Universitat de Helsinki, és força concloent: assegura que per a la majoria de la gent prendre vitamina C cada dia té efectes gairebé nuls per prevenir els refredats. Tampoc serveix per reduir els símptomes, la durada ni la gravetat.
Així, segons aquesta investigació, per a la majoria de la gent “no té sentit prendre vitamina C els 365 dies a l’any per reduir les possibilitats de contagiar-se d’un refredat”. I diem per a la majoria de la gent perquè aquesta regla té una excepció: s’ha detectat que la vitamina C sí que és útil en les persones que realitzen exercici físic extrem o quan la temperatura és molt baixa. En aquests casos, prendre 200mg de vitamina C al dia pot reduir el risc de refredar-se fins a un 50%.
Per realitzar aquest estudi s’han analitzat els efectes de la vitamina C en més d’11.300 persones que van consumir almenys 200mg diaris d’aquesta vitamina. A més, s’han revisat una trentena d’estudis sobre el tema i s’ha arribat a la conclusió que no hi ha cap fonament per assegurar que la vitamina C és beneficiosa per curar o prevenir els refredats en condicions normals. L’informe s’ha publicat a
The Cochrane Library.
I si el suc de taronja no funciona en la majoria dels casos, què podem fer per prevenir els molestos refredats? Doncs, segons els autors de l’informe, l’única manera d’aconseguir-ho és mantenir una bones condicions higiènico-dietètiques i evitar exposar-se a grans freds o a aglomeracions en llocs tancats, sobretot a l’hivern.

Lamalla.net - 09.08.2007

Tags: salut

servido por martirossello sin comentarios compártelo

sin comentarios · Escribe aquí tu comentario

Escribe tu comentario


Sobre mí

Avatar de martirossello

Pàgina de Martí Rosselló

ver perfil »
contacto »
Des de la bonica vila suburbial de Premià de Mar procuro compartir els atacs de diarrea mental que, filtrats i gens escabrosos, representen la meva opinió sobre el món en general i l'univers en particular. I vull que consti: passada la cinquantena continuo sense estar d'acord amb el món, això que sóc perfectament conscient que m'ha tocat la loteria. En general visc de gust, tinc tot el que necessito, faig quasi el que em dóna la gana i, en canvi, he de constatar cada dia que aquest món és una puta merda i que l'arrogància del poder juga amb nosaltres de manera immoral.

Fotos

martirossello todavía no ha subido ninguna foto.

¡Anímale a hacerlo!

Buscar

suscríbete

Selecciona el agregador que utilices para suscribirte a este blog (también puedes obtener la URL de los feeds):

¿Qué es esto?

Crea tu blog gratis en La Coctelera